مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:572023-01-11بين الملل

مخالفت دادگاه کانادایی با درخواست توقیف دارایی های ایران


دادگاهی در کانادا طی یک حکم اعلام کرد، خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی نمی توانند دارایی های دولتی ایران در کانادا را توقیف و مصادره کنند.

  - دادگاهی در کانادا طی یک حکم اعلام کرد، خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی نمی توانند دارایی های دولتی ایران در کانادا را توقیف و مصادره کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سی بی سی نیوز، دادگاه عالی اونتاریو طی حکمی اعلام کرد که خانواده های قربانیان پرواز PS752 نمی توانند دارایی ها و یا حساب های بانکی خاصی را در کانادا توقیف کنند، چراکه دولت فدرال این اموال را متعلق به جمهوری اسلامی می داند که تحت قوانین بین المللی محافظت می شوند.

این دادگاه سال گذشته برای خانواده های پنج تن از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی مبلغ 107 میلیون دلار به علاوه سود آن غرامت تعیین کرد.

از آن زمان، وکلای این خانواده ها در تلاش بوده اند تا دارایی های جمهوری اسلامی در کانادا را توقیف کنند اما اکنون دادگاه حکم داده است که آنها به لحاظ قانونی قادر به انجام این کار نیستند.

دولت کانادا پیش از این در ماه مارس در جریان یک دادگاه گواهی داد که طبق قوانین بین المللی دادگاه این اختیار را ندارد که به خانواده های قربانیان اجازه دهد دارایی های ایران را مصادره کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت دادگاه کانادایی با درخواست توقیف دارایی های ایران

مخالفت دادگاه کانادایی با درخواست توقیف دارایی های ایران