مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:502023-01-11اقتصادي

ورودی آب به سد ستارخان اهر 24 درصد کاهش داشته است


از ابتدای سال آبی ورودی آب به سد ستارخان اهر 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالفضل غنی زاده صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر افزود: از ابتدای سال آبی ورودی آب به سد ستارخان اهر 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد.

غنی زاده گفت: منابع آب سد ستارخان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است، از این رو در صورت عدم بارندگی ها در سال آینده با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در بخش های مختلف تصریح کرد: مصرف آب شرب در شهر اهر نسبت به مدت مشابه 2 درصد افزایش و در بخش صنعت مصرف آب 4 درصد کاهش یافته است.

فرماندار اهر ادامه داد: هر یک شهروند اهری روزانه به طور متوسط 185 لیتر آب مصرف می کند، این در حالی است حداکثر مصرف آب به ازای هر شهروند اهری به 217 لیتر افزایش یافته است.

غنی زاده از افزایش مصرف سالانه آب شرب به 13 میلیون مترمکعب در شهر اهر خبر داد و یادآور شد: مصرف سالانه آب شرب در شهر اهر از 8 میلیون و 400 هزار مترمکعب سال گذشته، امسال به 13 میلیون مترمکعب افزایش یافته که این میزان مصرف آب شرب در شهر اهر بی سابقه و نگران کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورودی آب به سد ستارخان اهر 24 درصد کاهش داشته است

ورودی آب به سد ستارخان اهر 24 درصد کاهش داشته است