مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:052023-01-11پزشكي

امسال 7000 مورد «حیوان گزیدگی» در خوزستان رخ داد


رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: امسال به رغم بروز هفت هزار مورد حیوان گزیدگی، هیچ موردی از بیماری هاری در استان گزارش نشده است.

- پژمان بختیاری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیماری هاری یک بیماری 100 درصد کشنده است که توسط ویروس و با حمله به سیستم عصبی حمله ایجاد می شود.

بختیاری نیا با اشاره به اینکه ویروس هاری در بزاق پنهان شده و معمولاً توسط گاز گرفتن حیوان به انسان منتقل می شود، افزود: در سال جاری تعداد هفت هزار مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده اند و اقدامات پیشگیری از جمله شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم هاری برای این افراد انجام شد.

وی ضمن بیان این مطلب که 85 درصد از گزش ها توسط سگ و 15 درصد توسط گربه و سایر حیوانات صورت گرفته است، گفت: در طی این مدت در مجموع تعداد 20 هزار و 163 دوز واکسن هاری و سه هزار و 321 دوز سرم هاری به منظور پیشگیری از بروز بیماری برای موارد حیوان گزیدگی تزریق شد.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون و پیگیری کارشناسان بهداشتی، هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری هاری در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز رخ نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 7000 مورد «حیوان گزیدگی» در خوزستان رخ داد

امسال 7000 مورد «حیوان گزیدگی» در خوزستان رخ داد