مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 09:302023-01-11اقتصادي

هشدار سطح زرد کشاورزی در کرمان/ خسارت سرمازدگی در کمین محصولات جنوب


اداره کل هواشناسی استان کرمان نسبت به کاهش دما و احتمال خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، از اواخر وقت روز چهارشنبه روند کاهش محسوس دما در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

پنجشنبه و جمعه شب بیشترین میزان افت دما پیش بینی می شود و رخداد دمای در حد صفر درجه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی جنوب استان دور از انتظار نیست.

همچنین از پیش از ظهر یکشنبه 25 دی  شاهد افت قابل ملاحظه دمای کمینه و تداوم هوای سرد در استان خواهیم بود که منطقه اثر این پدیده شهرستان های جیرفت، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، منوجان، میانده جیرفت، ارزوییه، نرماشیر، بم هستند.

بر این اساس، تسریع در برداشت مرکبات در باغ های جنوب استان، محافظت از مزارع سیب زمینی، تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار، خودداری از انجام هرس و کود دهی درختان، عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می رسد و نیز آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی  جهت اتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سطح زرد کشاورزی در کرمان/ خسارت سرمازدگی در کمین محصولات جنوب

هشدار سطح زرد کشاورزی در کرمان/ خسارت سرمازدگی در کمین محصولات جنوب