مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:502023-01-11سياسي

وکیل رباتیک در عصرهوش مصنوعی/باورکنیم یا نه؟


آنچه تاکنون به آن دست یافته شده و آنچه در آینده ممکن باشد دست یابد - بسیار هیجان انگیز است، اما با هوش مصنوعی در داستان های علمی و تخیلی فاصله زیادی دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب: محمدمهدی سیدناصری، پژوهشگر و مدرس حوزه حقوق و روابط بین الملل و نویسنده کتاب هایی چون سازمان ملل متحد را بهتر بشناسیم ، و دیوان بین المللی دادگستری را بهتر بشناسیم در یادداشتی به موضوع حاضر شدن یک وکیل ربات در دادگاه پرداخته است.

مشروح این یادداشت که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته، در ادامه می آید؛ هنوز از انقلاب دیجیتال مدت زمان طولانی نگذشته که بار دیگر تحت تأثیر پیشرفت بی سابقه تکنولوژی، جهان وارد عصر جدید دیگری، به نام عصر هوش مصنوعی شده است.

انقلابی نو معروف به چهارمین انقلاب صنعتی که بدون شک تحولات و دگرگونی های بی نظیر و بنیادینی در سبک و روش زندگی انسان ها در پی داشته و خواهد داشت.

امروزه تکنولوژی کلان روایتِ دنیای ما انسان هاست که با پیشرفت های شگرف در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری، زندگی بشری را دچار دگرگونی های فوق العاده ای کرده است، حال می خواهید باور کنید یا نه، اما به زودی نخستین ربات وکیل در دادگاه حاضر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وکیل رباتیک در عصرهوش مصنوعی/باورکنیم یا نه؟

وکیل رباتیک در عصرهوش مصنوعی/باورکنیم یا نه؟