مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:252023-01-11اقتصادي

خبر خوب برای بدهکاران مهریه / تجدیدنظر احکام مهریه های بر مبنای سکه


رییس قوه قضاییه با بیان اینکه به زندان رفتن یا در زندان ماندن یک فرد مُعسر از پرداخت مهریه، درست نیست و خلاف شرع و قانون است، دستور داد که احکام مهریه بر مبنای مهریه تجدید نظر شود.

-   ضرب الاجل یک هفته ای برای تجدیدنظر در احکام صادره پیرامون مهریه در همین راستا رییس کل دادگستری استان تهران قضات محاکم حقوقی خصوصا قضات دادگاه های خانواده را مکلف کرد تا طی بازه زمانی یک هفته با رعایت حقوق زوجه با رعایت ضوابط و مقررات قانونی، نسبت به تجدیدنظر در آراء صادره پیرامون اشخاصی که به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه ای که بر مبنای سکه تعیین شده، و یا بر این مبنا محکوم شده اند، اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت سکه، برخی از افراد حتی توانایی پرداخت مهریه تعدیل شده را هم ندارند و حتی از پرداخت یک سکه در 2 ماه هم عاجزند؛ قطعاً به زندان رفتن یا در زندان ماندن یک فرد مُعسر از پرداخت مهریه، درست نیست و خلاف شرع و قانون است.

با این نگاه قوه قضاییه به محکومین مهریه و دیگر محکومان جرائم غیرعمد امکان آزادی و استفاده از ارفاقات قانونی بهره مند می شوند.

اما آنچه مهم است کمک دستگاه قضا به چرخ تولید است، با بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش آگاهی حقوقی شهروندان تعداد زندانیان کاهش پیدا می کند و دیگر نیازی به نگاه ویژه نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب برای بدهکاران مهریه / تجدیدنظر احکام مهریه های بر مبنای سکه

خبر خوب برای بدهکاران مهریه / تجدیدنظر احکام مهریه های بر مبنای سکه