مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:062023-01-11اجتماعي

پارکرود کرج ظرفیتی برای استفاده همه مردم ایران از رودخانه کرج


خبرگزاری فارس البرز- مریم آقا نوری: باغشهر کرج را در سال های نه چندان دور اگر مرور کنیم، یک شهر در غرب پایتخت می بینیم که شاهرگِ حیاتیِ رود کرج در جای جایش تنیده و لباسی به رنگ سبز زمردین بر تن شهر پوشیده.

درختان سر به فلک کشیده از جاده چالوس تا قلب کرج کنار رود را مزین کرده و نوای خروشان و دل انگیز رود، مردم خسته از پایتخت و مسافران شمال کشور را بدون هیچ محدودیتی به سمت خود فرا می خواند.

از خواب خوش آن روزها که به سال های اخیر پرتاب شویم، از باغشهر و لباس زمردین چیزی نمانده، شاهرگ حیاتی و رود کرج هم محصور شده با ویلاهای شخصی با دیوارهای طویل، رستوران های اعیانی و کافه ها .

و رودخانه ای که خنکایش، بستر و حریمش برای فقیر و غنی بود، به تملک اشخاص ثروتمند و سازمان های قدرتمند درآمده تا موهبتی که دست طبیعت به همه مردم بخشیده بود، به دست خواص، به روی آنها بسته شود.

رهاسازی رودخانه و تولد پارکرود اما از سال گذشته به دستور رییس قوه قضاییه و با همت مجموعه اداره کل دادگستری البرز آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج به نفع عامه آغاز شد و به گفته رییس دادگستری استان، مساحتی معادل 4 هکتار از بستر رودخانه کرج آزادسازی شد؛ ساماندهی حریم رودخانه هم برای استفاده عموم در محدوده شهری بر عهده شهرداری کرج قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارکرود کرج ظرفیتی برای استفاده همه مردم ایران از رودخانه کرج

پارکرود کرج ظرفیتی برای استفاده همه مردم ایران از رودخانه کرج