مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:002023-01-11سياسي

پاکستان رزمایش نظامی دریایی چندملیتی برگزار می کند


فرمانده نیروی دریایی پاکستان از برگزاری رزمایش دریایی چند ملیتی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، نیروی دریایی پاکستان قصد دارد در فوریه 2023 یعنی تا کمتر از دو ماه دیگر میزبان رزمایش دریایی چندملیتی امان 23 باشد و انتظار می رود که نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین (PLA) نیز که در دوره های قبلی در این رزمایش شرکت کرده بود، در این دور هم دوباره شرکت کند.

چین و پاکستان در سال های اخیر مبادلات و همکاری های دریایی خود را بویژه در حوزه نظامی بیشتر کرده اند، از جمله رزمایش های مشترک، که با خرید چهار ناوچه پیشرفته از چین توسط پاکستان تقویت شد.

کمی قبل از رزمایش امان 23، خبرنگار گلوبال تایمز مصاحبه ای اختصاصی با دریاسالار امجد خان نیازی (دریابان نیازی)، رییس ستاد نیروی دریایی پاکستان داشت و در مورد موضوعات مختلف رزمایش با او گفتگو کرد.

دریاسالار نیازی در این گفتگو با اشاره به رزمایش دریایی پاکستان گفت: رزمایش امان بهترین رزمایش دریایی چندملیتی نیروی دریایی پاکستان است که از سال 2007 هر دو سال یکبار انجام می شود.

این رزمایش با هدف توسعه هم افزایی بین واحدهای دریایی شرکت کننده برای مقابله با چالش های امنیتی دریایی از طریق افزایش قابلیت همکاری بین منطقه ای و فراتر از آن انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان رزمایش نظامی دریایی چندملیتی برگزار می کند

پاکستان رزمایش نظامی دریایی چندملیتی برگزار می کند