مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 07:552023-01-11سياسي

بیش از 60 درصد مراکز پزشکی قانونی گیلان غیر استاندارد است


مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به بررسی بیش از 60 هزار پرونده در یک سال گذشته گفت: بیش از 60 درصد مراکز پزشکی قانونی گیلان غیر استاندارد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی قربانی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی باران، پزشکی قانونی را سازمانی کارشناس محور برشمرد و اظهار کرد: پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و ذیصلاح دولتی یکی از مهم ترین وظایف پزشکی قانونی است و این سازمان به شکل مستقیم مراجعه کننده مردمی ندارد.

وی، دایره فعالیت های پزشکی قانونی را بسیار گسترده و وسیع برشمرد و افزود: اقدامات پزشکی قانونی فقط در معاینات متوفی، ضرب و جرح و از این دست مسائل خلاصه نمی شود.

ضرب و جرح عمدی بیشترین پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی مدیرکل پزشکی قانونی گیلان به تشریح بخشی از اقدامات و وظایف این سازمان پرداخت و بیان کرد: تعیین و بررسی نقص عضو، از کار افتادگی، تشخیص هویت، ژنتیک قانونی، روانپزشکی قانونی، تعیین سن و بسیاری از موارد با استفاده علوم پزشکی و مواد قانونی به استعلامات پاسخ داده می شود.

قربانی با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی بیشترین پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی است، گفت: نزاع، مصدومین حوادث ترافیکی و متوفیات و معاینه اجساد به ترتیب پرشمارترین پرونده ها به پزشکی قانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 60 درصد مراکز پزشکی قانونی گیلان غیر استاندارد است

بیش از 60 درصد مراکز پزشکی قانونی گیلان غیر استاندارد است