مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 18:102023-01-10اقتصادي

تدوین بسته های تشویقی برای تسریع نوسازی در بافت های فرسوده


آیینی از تدوین بسته های تشویقی برای تسریع نوسازی در بافت های فرسوده خبر داد و گفت: بیش از 20درصد سطح شهرهای کشور را بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی تشکیل می دهد.

- خبر داد و گفت: بیش از 20درصد سطح شهرهای کشور را بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی تشکیل می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی افزود: در این بافت ها حدود 2 میلیون و 700 هزار بنای ناپایدار وجود دارد که فاقد هرگونه سازه ای هستند و در صورت زلزله با بزرگی پایین هم ممکن است بر سر ساکنان آوار شوند.

وی با اشاره به تدوین بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده، اظهار کرد: در شتاب بخشی به نوسازی بافت های فرسوده با دو مانع اصلی مواجه هستیم که توان مالی پایین ساکنان از مهم ترین موانع است و این افراد به تنهایی توان نوسازی واحدهای فرسوده را ندارند و حتی در صورت پرداخت وام قادر به پرداخت اقساط نیستند.

از سوی دیگر سازنده ها، توسعه گران و انبوه سازان تمایل دارند در مناطقی که بازده اقتصادی بیشتری برای آنها دارد سرمایه گذاری کنند.

آیین گفت: برای رفع این معضل بسته های تشویقی تدوین کردیم، یعنی از یک سو سهم مالکان را در مشارکت بالا برده و از سوی دیگر سازندگان در کنار امتیازاتی که به آنها تعلق می گیرد به انجام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین بسته های تشویقی برای تسریع نوسازی در بافت های فرسوده

تدوین بسته های تشویقی برای تسریع نوسازی در بافت های فرسوده