مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 18:002023-01-10بين الملل

توطئه جدید آمریکا و عربستان برای تجزیه یمن


یک سایت یمنی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد که فرستاده آمریکا در یمن در جریان سفر به ریاض، با مسئولان سعودی توافق کرده است که یمن را دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک از توطئه جدید آمریکا و عربستان سعودی علیه یمن خبر دادند و گفتند که این دو کشور به زعم خود به راهکاری برای بحران یمن دست یافته اند.

این منابع به پایگاه خبری الخبر الیمنی گفتند که  تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا در یمن با مسئولان سعودی به توافق رسیده است که یمن به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود.

وی در جریان سفر به ریاض به این توافق ادعایی دست یافته است.

به گفته این منابع، آمریکا پیشنهاد کرده است که جنوب یمن به شبه نظامیان موسوم به شورای انتقالی جنوب که مزدور امارات هستند، واگذار شود و شمال یمن هم متعلق به انصارالله باشد.

 فرستاده آمریکا در یمن روز گذشته گفت که سال 2023 یک فرصت برای پایان دادن نهایی به جنگ یمن فراهم خواهد شد و کشورش برای این منظور با عمان و عربستان سعودی همکاری می کند.

وی طی یک کنفرانس در خصوص یمن که دوشنبه در واشنگتن برگزار شد، گفت: با وجود عدم وضوح  تصورات مربوط به دستیابی به صلح، واشنگتن ملزم به ایجاد راه حلی برای بحران یمن است و معتقد است که سال 2023 یک فرصت برای پایان دادن به درگیری در یمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توطئه جدید آمریکا و عربستان برای تجزیه یمن

توطئه جدید آمریکا و عربستان برای تجزیه یمن