مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 17:152023-01-10بين الملل

وزیر دفاع آفریقای جنوبی: آمریکا، آفریقا را به دلیل روابط با روسیه تهدید می کند


وال استریت ژورنال گزارش داد، پس از آنکه کشتی باری روسی در ماه گذشته میلادی وارد بزرگترین پایگاه آفریقای جنوبی شد، روابط میان واشنگتن و پرتوریا تیره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از راشا تودی، تاندی مودیس، وزیر دفاع آفریقای جنوبی گفت: آمریکا، کشورهای آفریقایی را به دلیل ارتباط با مسکو تحت فشار قرار داده است.

در اوایل ماه دسامبر، به این کشتی اجازه داده شد تا با فرستنده های خاموش خود وارد پایگاه نیروی دریایی سیمون تاون شود و بارها را آزادنه به آنجا منتقل کند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: هیچ اطلاعاتی درباره منبع کانتینرهایی که بارگیری شده اند، در دسترس نیست.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به یک کشتی روسی که در ماه مه به دلیل دخالت ادعایی اش در ارسال تسلیحات برای مسکو تحریم شد، به وال استریت ژورنال گفت: واشنگتن نگران حمایت نیروهای مسلح آفریقای جنوبی از روسیه است.

وال استریت ژورنال با اشاره به اظهارات ماه گذشته میلادی وزیر دفاع آفریقا جنوبی که از ارائه اطلاعات درخصوص محموله آن خودداری کرد، نوشت: بار این کشتی پیش از همه گیری کووید-19 سفارش داده شد.

مودیس در همین راستا به وال استریت ژورنال گفت: واشنگتن آفریقا را تهدید می کند، البته نه فقط آفریقای جنوبی را بلکه هر چیزی که بوی روسیه از آن به مشامش برسد، تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع آفریقای جنوبی: آمریکا، آفریقا را به دلیل روابط با روسیه تهدید می کند

وزیر دفاع آفریقای جنوبی: آمریکا، آفریقا را به دلیل روابط با روسیه تهدید می کند