مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 16:452023-01-10اقتصادي

احداث 4هزار نیروگاه خورشیدی همزمان با سفر رییس جمهور به یزد


سخنگوی سازمان ساتبا از آغاز عملیات احداث 4000 سامانه خورشیدی از طرح حمایتی خبر داد و گفت: بر این اساس عملیات احداث 4000 نیروگاه خورشیدی با افتتاح 20 سامانه به صورت نمادین، - آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به برنامه های دولت برای تولید و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، افزود: احداث 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در دوره چهار ساله از جمله برنامه های دولت بوده و برنامه ریزی و اقدامات لازم برای تحقق این مهم از سال گذشته آغاز شده است.

84 مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد در حال بهره برداری است وی همچنین با اشاره به پیشبرد فرآیند ایجاد و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در استان یزد گفت: هم اکنون نیروگاه های خورشیدی در 9 منطقه استان یزد از جمله اردکان، بافق و غیره در 12 ساختگاه با ظرفیت 84 مگاوات در حال بهره برداری بوده و فعال است و سازمان ساتبا به واسطه قرارداد خرید تضمینی، برق تولیدی نیروگاه ها را خریداری می کند.

172 سامانه کوچک مقیاس خورشیدی در استان یزد فعال است مدیرکل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران یادآور شد: در استان یزد 172 سامانه کوچک مقیاس خورشیدی (پشت بامی) با ظرفیت 3645 کیلووات در حال بهره برداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 4هزار نیروگاه خورشیدی همزمان با سفر رییس جمهور به یزد

احداث 4هزار نیروگاه خورشیدی همزمان با سفر رییس جمهور به یزد