مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 14:102023-01-10بين الملل

اذعان جهانیان به پیان عصر تحریم های غرب علیه دیگران/ پایان آقایی دلار نزدیک است


مسیر خنثی شدن تحریم های آمریکا علیه دیگر کشورها احتمالا بازگشتی ندارد و کانال های ضدتحریم بیش از پیش گسترش پیدا خواهد کرد و دوران طلایی آمریکا در کنترل و رصد تعاملات اقتصادی دنیا رو به افول خواهد بود.

- گزارش ویژه فارس؛ اندیشکده ها: چند دهه است که آمریکا علیه کشورهایی که آنها را دشمن معرفی می کند، از تحریم اقتصادی به عنوان سلاح استفاده می کند.

برخی همچنان از این روند حمایت می کنند و معتقدند آمریکا باید علیه کشورهایی همچون ایران، آنقدر تحریم را پیش ببرد تا فروپاشی اقتصادی صورت بگیرد.

برخی لابی های بین المللی ضد ایرانی به جهت ممانعت از حضور کمپانی های بزرگ در ایران، کمپین های جهانی[1] راه اندازی کردند تا هم صدا با این تحریم ها اجازه تنفس اقتصادی از ایران گرفته شود.

همچنین در جنگ روسیه-اوکراین، بنیاد دفاع از دموکراسی ها به دولت بایدن توصیه کرد تا از اهرم تحریم اقتصادی استفاده کند تا از ادامه حملات روسیه جلوگیری کند.

 هانز فردی، استاد دانشگاه هیل در کتابی[2] با بررسی تجربه اروپایی ها، به بررسی نحوه استفاده از تحریم ها به عنوان سلاح در دیپلماسی و جنگ مدرن و تأثیر آن بر جنگ اوکراین و اقتصاد جهانی پرداخت.

رزا بروکس، استاد دانشگاه جرج تاون خاطرنشان می کند: با جهانی شدن، همه چیز در جهان از جمله تحریم اقتصادی به سلاح جنگ تبدیل شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان جهانیان به پیان عصر تحریم های غرب علیه دیگران/ پایان آقایی دلار نزدیک است

اذعان جهانیان به پیان عصر تحریم های غرب علیه دیگران/ پایان آقایی دلار نزدیک است