مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 14:052023-01-10بين الملل

پیام های منفی در دعوای نام خلیج فارس


در عراق علاوه بر مقتدی صدر، نخست وزیر این کشور هم از نام جعلی خلیج ع رب ی استفاده کرد و مسابقات جام ملت های خلیج فارس هم با همین نام مجعول برگزار می شود!این کشورپا را فراتر گذاشته تمبر هایی با همین نام منتشر کرده است! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، جعفر گلابی در اعتماد نوشت: حوادث و رویداد های داخلی در مناسبات خارجی و قدرت و ضعف هر کشوری تاثیر مستقیم دارند؛ همچنان که روابط خارجی سازنده در رونق اقتصادی و آرامش جامعه اثربخش وکارساز است.

درواقع مواضع کشور ها نسبت به یکدیگر معمولا تابعی از میزان ثبات و تعادل داخلی است.

اگر این اصل را بپذیریم دیگر نمی توانیم به رویداد های خارجی فارغ از قوت و ضعف و اقبال و ادبار دولت ها در داخل به صورت مجرد بنگریم.

بعد از سفر رییس جمهور چین به عربستان و امضای بیاینه ای که تمامیت ارضی کشورمان در جزایر سه گانه را مورد خدشه قرارداد اکنون در عراق علاوه بر مقتدی صدر، نخست وزیر این کشور هم از نام جعلی خلیج ع رب ی استفاده کرد و مسابقات جام ملت های خلیج فارس هم با همین نام مجعول برگزار می شود!این کشورپا را فراتر گذاشته تمبر هایی با همین نام منتشر کرده است! کاملا روشن است که چنین اقداماتی بدون زمینه های سیاسی و نوع برداشت ها از مجموع اوضاع کشورو روابط خارجی ایران نیست و ابعاد گوناگون و پیام های ثانویه و منفی آن به خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام های منفی در دعوای نام خلیج فارس

پیام های منفی در دعوای نام خلیج فارس