مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 14:052023-01-10فرهنگي

بهروز افخمی در «حوض خون»/اکثر فیلم های بزرگ ازرمان اقتباس شده اند


بهروز افخمی کارگردان سینما بیان کرد که اکثر فیلم های بزرگ دنیا از روی رمان اقتباس شده اند و اغلب این نویسندگان، کارگردانی آثارشان را خود به عهده می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم عمار ، ویژه برنامه حوض خون با بررسی ظرفیت های اقتباس در دفاع مقدس در سیزدهمین جشنواره مردمی عمار با حضور بهروز افخمی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده و فاطمه سادات میرعالی نویسنده کتاب حوض خون در سالن شماره 3 سینما فلسطین برگزار شد.

در نخستین بخش این نشست میرعالی با اشاره به ظرفیت های داستانی نقش زنان در دفاع مقدس و ایثار آنها گفت: بهره مندی از تجربیات زنانی که در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه ها نقش موثری داشتند در ادبیات پایداری و داستان های ما مغفول مانده است.

وی با اشاره به روایت های ناگفته از زبان زنان ایثارگر در دوران دفاع مقدس افزود: این زنان کارهای کوچکی را در ظاهر انجام می دادند اما در حقیقت این کارهای کوچک، بارهای بزرگی را از دوش رزمندگان و حتی خانواده های آنها بر می داشت که اگر امروز آنها را روایت کنیم آنقدر بکر است که ممکن است برای شنونده قابل پذیرش نباشد.

این نویسنده جوان در ادامه به اهمیت روایت شفاهی تاکید کرد و گفت: اگر بازماندگان آن دوران نبودند شاید همین داستان های اندک هم امروز نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهروز افخمی در «حوض خون»/اکثر فیلم های بزرگ ازرمان اقتباس شده اند

بهروز افخمی در «حوض خون»/اکثر فیلم های بزرگ ازرمان اقتباس شده اند