مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 13:552023-01-10سياسي

انقلاب ایران چگونه استقلال مبنایی خود را برابر سیطره غرب حفظ کرد؟


هیچ تفکری جز اسلام ناب محمدی (ص) نمی تواند به معنای کامل، مستقل و غیر وابسته باشد.

انقلابی همچون انقلاب ما، انقلاب در ارزش هاست، در انقلابی این چنین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، اگر  لا شرقیه و لا غربیه  از لوازم ذاتی اسلام و حکومت منتسب به آن است، یعنی که با تخطی از این اصل در واقع انقلاب از ماهیت اسلامی خویش دور می شود.

در جهان امروز این نخستین بار است که انقلابی بر مبنای این اصل نه شرقی و نه غربی واقع می شود و در تاریخ ظهور تمدن غرب، در این چند قرن، هرگز نه می توان تمدنی را سراغ کرد که نتوانسته باشد در برابر هجوم تمدن غربی تاب بیاورد و انقلابی را که بعد از پیروزی، برای تأسیس نظام حکومتی، بر قدرت های استکباری اتّکا نیافته باشد.

چه بسا بوده اند انقلاب هایی که در طول مبارزه بر تفکری نسبتاً مستقل از غرب و شرق مبتنی بوده اند، اما بعد از تأسیس نظام، چون مورچه ای که در گرداب های شنی مورچه خوار ها بلغزند، اسیر یکی از قدرت های شیطانی جهان گشته اند.

انقلاب مبتنی بر ارزش نظام تازه ای می سازد انقلابی همچون انقلاب ما، انقلاب در ارزش هاست اگر چه ارزش نیز از آن الفاظی است که به تبع غرب زدگی ما و از طریق ترجمه کتاب های فلسفی غرب به زبان ما راه یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب ایران چگونه استقلال مبنایی خود را برابر سیطره غرب حفظ کرد؟

انقلاب ایران چگونه استقلال مبنایی خود را برابر سیطره غرب حفظ کرد؟