مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:552023-01-10پزشكي

مرگ سالانه 60 هزار ایرانی بر اثر مصرف دخانیات


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ومیر سالانه حدود 60 هزار نفر در اثر مصرف دخانیات در کشور گفت: تقریبا 6 هزار نفر از آنها افرادی هستند که در اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، جعفر جندقی،رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آخرین گزارش های سازمان جهانی بهداشت که براساس آن یک میلیارد و سیصد میلیون نفر از مردم جهان مصرف کننده دخانیات هستند، گفت: این میزان مصرف سالانه موجب مرگ 8 میلیون نفر می شود که یک میلیون و دویست هزار نفر آن فقط افرادی هستند که در اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می دهند و به عبارتی، استعمال دخانیات هر چهار ثانیه یک نفر را در جهان به کام مرگ می کشاند.

وی افزود: بر اساس نتایج مطالعه ملی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در سال 1400 (استپس)، تقریبا 14درصد افراد بالای 18 سال جامعه ایرانی دخانیات مصرف می کنند که حدود 26درصد مردان و 4.

5درصد زنان را شامل می شود و این مصرف از سال 1395، با رشد حدود 2.

5درصدی در مردان و 11درصدی در زنان بالای 18 سال روبه رو بوده است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق مطالعه سال 1395 نیز حدود 10درصد از نوجوانان 13 تا 15ساله مصرف کننده انواع محصولات دخانی بودند که حدود 13د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 60 هزار ایرانی بر اثر مصرف دخانیات

مرگ سالانه 60 هزار ایرانی بر اثر مصرف دخانیات