مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:502023-01-10بين الملل

دموکرات ها خواستار اخراج ترامپ برزیل از آمریکا شدند


بعد از حمله حامیان بولسونارو به کنگره برزیل مشابه حمله ششم ژانویه 2021 طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، برخی قانونگذاران آمریکایی از جو بایدن خواستند رییس جمهور سابق برزیل را که درفلوریدا بستری است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی قانونگذاران دموکرات آمریکایی از دولت بایدن خواستند ژاییر بولسونارو ملقب به ترامپ برزیل را بعد از حمله روز یکشنبه (نهم ژانویه) حامیان راستگرای وی به کنگره ملی برزیل و سایر ساختمان های دولتی این کشور، از آمریکا اخراج کند.

  بولسونارو که در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل رقیب چپگرای خود ایناسیو لولا دا سلیوا شکست خورد، دو روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش به تاریخ اول ژانویه، برزیل را ترک و به فلوریدا سفر کرد.

وی مشارکت در این حمله را که برخی با حمله ششم ژانویه حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا مقایسه کرده اند، مورد انتقاد قرار داده و رد کرده است.

الکساندر اوکاسیو کورتز عضو دموکرات کنگره در توییتی نوشت: حدود دو سال از روزی که کنگره آمریکا مورد حمله فاشیست ها قرار گرفت، شاهد آن هستیم که جنبش های فاشیستی در خارج تلاش می کنند همان کار را در برزیل انجام دهند.

باید در همبستگی با دولت [لولا] که به شکل دموکراتیک انتخاب شده، بایستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دموکرات ها خواستار اخراج ترامپ برزیل از آمریکا شدند

دموکرات ها خواستار اخراج ترامپ برزیل از آمریکا شدند