مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 11:552023-01-10اقتصادي

بازار تاریخی ساوه در حال نابودی است/ ساوه 17 خانه با ارزش تاریخی دارد


معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: بازار تاریخی با پایه تراشی، نوسازی و اقداماتی که در آن صورت گرفته در حال نابودی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه مددی امروز در جلسه هم اندیشی احیای بناهای تاریخی ساوه، اظهار کرد: تاکنون جلسات زیادی در زمینه احیای بناهای تاریخی شهر برگزار شده اما خروجی این جلسات وارد مرحله عمل نشده است.

وی ادامه داد: در مرمت بناهای تاریخی شهر هر کجا شهرداری ورود پیدا کرده کار به نتیجه رسیده مانند بازار چهارسوق و سقف بازار آهنگران، اما جایی که شهرداری ورود پیدا نکرده کار رها شده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه ادامه داد: امیدواریم این جلسه تلنگری باشد تا به فریاد قدمت، پیشینه، هویت و شناسنامه شهر برسیم و صرفاً جلسات بیهوده برگزار نکنیم.

مددی اظهار داشت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته به اداره میراث فرهنگی کی قرار است به دست ساوه برسد؟ بازار تاریخی هم اینک با پایه تراشی، نوسازی و اقداماتی که در آن صورت گرفته در حال نابودی است.

وی افزود: شهرداری ساوه چندین بار برای بازسازی کانال بازار اعلام آمادگی کرده اما دیگر دستگاه های ذی ربط در این زمینه همکاری لازم را نداشته اند و الان هم آماده هرگونه همکاری جهت نجات بافت تاریخی ساوه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار تاریخی ساوه در حال نابودی است/ ساوه 17 خانه با ارزش تاریخی دارد

بازار تاریخی ساوه در حال نابودی است/ ساوه 17 خانه با ارزش تاریخی دارد