مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:552023-01-10پزشكي

دود دست دوم دخانیات، سالانه 6هزار نفر را به کام مرگ می کشاند


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ومیر سالانه حدود 60 هزار نفر در اثر مصرف دخانیات در کشور گفت: تقریبا 6 هزار نفر از آنها افرادی هستند که در اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می دهند.

- رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ومیر سالانه حدود 60 هزار نفر در اثر مصرف دخانیات در کشور گفت: تقریبا 6 هزار نفر از آنها افرادی هستند که در اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جعفر جندقی با اشاره به آخرین گزارش های سازمان جهانی بهداشت که براساس آن یک میلیارد و 300 میلیون نفر از مردم جهان مصرف کننده دخانیات هستند، گفت: این میزان مصرف سالانه موجب مرگ 8 میلیون نفر می شود که یک میلیون و 200 هزار نفر آن فقط افرادی هستند که در اثر مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران جان خود را از دست می دهند و به عبارتی استعمال دخانیات هر چهار ثانیه یک نفر را در جهان به کام مرگ می کشاند.

وی افزود: بر اساس نتایج مطالعه ملی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در سال 1400 (استپس)، تقریبا 14 درصد افراد بالای 18 سال جامعه ایرانی دخانیات مصرف می کنند که حدود 26درصد مردان و 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود دست دوم دخانیات، سالانه 6هزار نفر را به کام مرگ می کشاند

دود دست دوم دخانیات، سالانه 6هزار نفر را به کام مرگ می کشاند