مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:352023-01-10پزشكي

آغاز غربالگری بیماری های متابولیک ارثی نوزادان در قزوین


کارشناس مبارزه با بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، از آغاز غربالگری بیماری های متابولیک ارثی نوزادان، در بیمارستان های شهر قزوین خبر داد.

- ایسنا/قزوین کارشناس مبارزه با بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، از آغاز غربالگری بیماری های متابولیک ارثی نوزادان، در بیمارستان های شهر قزوین خبر داد.

لیلا آشوری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: غربالگری بیماری های متابولیک ارثی در قزوین برای نوزادان بستری، در بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان های قزوین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این غربالگری برای شناسایی 49 بیماری ژنتیکی که ناشی از نقص اسیدهای آمینه، ارگانیک اسیدها و اسیدهای چرب است، افزود: با حفظ زنجیره سرمای نمونه خون در زیپ کیپ های مخصوص در آزمایشگاه رازی شهر بابل بررسی می شود.

آشوری عنوان کرد: این آزمایش با هزینه بسیار کم بالغ بر 151 هزار و 600 تومان و به صورت اختیاری با نمونه گیری سه قطره خون از پاشنه پای نوزاد انجام می شود.

کارشناس مبارزه با بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، اظهار کرد: برای تمامی نوزادان بستری در بیمارستان غربالگری کم کاری تیرویید و فنیل کتونوری انجام می شود و چنانچه والدینی علاوه بر این 2 غربالگری، تمایل به انجام غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غربالگری بیماری های متابولیک ارثی نوزادان در قزوین

آغاز غربالگری بیماری های متابولیک ارثی نوزادان در قزوین