موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 09:202023-01-10اقتصادي

مالیات مسکن از دانه درشت ها آغاز شود


مالیات بر عایدی سرمایه یکی از پایه های مهم مالیاتی است که به کاهش اختلاف طبقاتی و کنترل سوداگری های مخرب در املاک و خودرو منجر می شود و دولت باید اعمال این سیاست را از دلالان دانه درشت آغاز کند.

- احمدرضا سرحدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه به طور کلی دولت ها در جهان هزینه های خود را از طریق مالیات تامین می کنند.

ممکن است در کشورهایی که از منابع و معادن طبیعی بیشتری برخوردارند مالیات، کمتر و در کشورهایی که فاقد این منابع هستند، بحث مالیات جدی تر گرفته شود.

اما با شدت و ضعف تقریبا در همه جای دنیا انجام می شود.

وی افزود: مالیات به کاهش ضریب جینی و کاهش اختلاف طبقاتی می انجامد که مالیات بر عایدی سرمایه هم یکی از پایه های مالیاتی مهم است.

بخصوص در ایران که مساله ی دلالی و سفته بازی در مسکن و خودرو وجود دارد این ضرورت به شدت احساس می شود.

این کارشناس مسکن با بیان این که دلالان کسب و کارهای غیرمولد سودهای بادآورده به دست می آورند گفت: در سال های گذشته موضوع اخذ مالیات از این افراد چندان جدی گرفته نشده است؛ چرا که بعضی بانک ها، خودروسازان و افراد ثروتمند در فرآیند دلالی و احتکار خودرو و مسکن دخیل بودند و جلوی تحقق این هدف را می گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات مسکن از دانه درشت ها آغاز شود

مالیات مسکن از دانه درشت ها آغاز شود