مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 22:152023-01-09دانش

مخترع شهرکردی به داد تقلبات در بازار گوشت رسید


دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد شهرکرد، موفق به تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی شد که می تواند گوشت 25 حیوان مختلف را همزمان تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، فرانک عالی، دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی موفق به تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در مرکز رشد سلامت دانشگاه آزاد شهرکرد شد.

فرانک عالی، مخترع کیت تشخیص تقلبات گوشتی گفت: گوشت سفید و قرمز حلال و فرآورده های آن ها مانند سوسیس و کالباس از اقلام پرمصرف خوراکی در ایران هستند، لذا دانستن ترکیب و مشخصات فرآورده های گوشتی از لحاظ کیفیت و مرغوبیت اهمیت زیادی دارد.

عالی اظهار کرد: امروزه با توجه به افزایش روزافزون قیمت گوشت و فرآورده های گوشتی، تقلبات در صنایع و فرآورده های گوشتی مانند استفاده از گوشت های نامرغوب و تاریخ گذشته و حتی استفاده از گوشت سایر حیوانات به جای گوشت گاو و گوسفند محتمل شده است.

دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال تقلب در واردات فرآورده های گوشتی وجود دارد، کیت تشخیص تقلبات گوشتی می تواند گوشت 25 حیوان مختلف را همزمان در این فرآورده ها نشان دهد و مشخص کند فرآورده مورد نظر از گوشت کدام حیوانات و چه ماده ای از آن حیوانات درست شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخترع شهرکردی به داد تقلبات در بازار گوشت رسید

مخترع شهرکردی به داد تقلبات در بازار گوشت رسید