مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 19:152023-01-09پزشكي

بهترین ماسک برای مقابله با آلودگی هوا


ماسک ساده جراحی تا حدود 40 الی 50 درصد، قدرت فیلتر مواد آلوده را دارد و از ورود این مواد به بدن و سیستم تنفسی جلوگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،  مهدی خاتونی، فوق تخصص بیماری های ریوی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما با تاکید بر اینکه کودکان، سالمندان و مادران باردار در خطر آسیب های بیشتری نسبت به آلودگی هوا قرار دارند، گفت: این روزها با افزایش میزان آلودگی هوا و تشدید بیماری های زمینه ای، تعداد بیماران مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی تنفسی و بیمارستان ها افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر با افزایش میزان آلودگی هوا، چه بیمارانی بیشتر تحت آسیب های جسمی قرار گرفته اند؟، گفت: بیماران مزمن تنفسی با بروز حملات تنگی نفس و عود بیماری زمینه ای، بیشتر به بیمارستان ها مراجعه میکنند، با توجه به وجود بیماری های ویروسی مانند: کرونا و آنفولانزا که وجود دارند، بروز آسیب های ناشی از آلودگی هوا نیز، مزید بر علت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای آلودگی هوا، احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی بیشتر می شود؟، گفت: ماهیت بیماری های ویروسی به صورتی است که وقتی مستقیم با ذرات معلق در هوا و ویروس های در گردش جامعه مواجه می شود، ایجاد یک چرخه معی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین ماسک برای مقابله با آلودگی هوا

بهترین ماسک برای مقابله با آلودگی هوا