مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 15:502023-01-09اقتصادي

فرصت از دست رفته ایران در ذخیره سازی گاز


باتوجه به پتانسیل های ایران در حوزه گاز، اگر طی سال های گذشته به موضوع ذخیره سازی توجه می شد، می توانستیم در حل مشکل ناترازی تولید و مصرف و همچنین صادرات گاز گام برداریم که متاسفانه با انحلال دو شرکت فعال در این حوزه در دهه 90، - از این غافله جاماندیم.

مهدی هاشم زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مطالعات صورت گرفته در حوزه ذخیره سازی گاز، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث تجارت گاز بررسی شده، موضوع ذخیره سازی گاز است.

این موضوع نقش ویژه ای در حل بحران انرژی اروپا در حوزه تامین گاز خانگی داشت.

وی ادامه داد: مهم ترین اقدامی که دولت های اروپایی برای مقابله با بحران انرژی انجام دادند بحث ذخیره سازی گاز بود، این موضوع فقط مختص کشورهای اروپایی نیست و کشورهایی مانند روسیه، آمریکا و کانادا که جزو صادرکنندگان گاز به حساب می آیند نیز در این راستا برای مدیریت بحران انرژی و همچنین ارزآوری بیشتر در حوزه صادراتی فعال هستند.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه لازم است در یک زمان گاز ذخیره و در فصل دیگری عرضه شود چرا که زمستان قیمت گاز نسبت به تابستان بالاتر است، اظهار کرد: این مساله باعث می شود که ذخیره سازی بهینه باشد و عملا بتوانیم درآمد ارزی نیز داشته باشیم و از این طریق ارزآوری بیشتری حاصل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت از دست رفته ایران در ذخیره سازی گاز

فرصت از دست رفته ایران در ذخیره سازی گاز