مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:552023-01-09اقتصادي

قیمت خودرو یک ماه 40 درصد گران شد؛ قطره چکانی کم شد


بررسی بازار خودرو حکایت از آن دارد که ترمز قیمت خودرو طی یک هفته اخیر تا حدودی کشیده شده است که البته هنوز نتوانسته به قیمت های حدود دو ماه قبل برگردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با ورود به فصل پاییز و جهش یک باره قیمت دلار در بازار آزاد که حتی به مرزهای 44 هزار تومان نیز رسید، خودرو نیز به تناسب با آن با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد؛ به شکلی که قیمت خودرو در بازار آزاد به صورت میانگین 100 تا 250 میلیون تومان جهش کرد.

به اعتقاد کارشناسان، به دلیل تبدیل شدن خودرو از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه ای، اصلی ترین عامل افزایش قیمت خودرو نوسانات نرخ دلار در بازار آزاد است؛ در واقع به دلیل کاهش ارزش پول ملی، افراد برای حفظ سرمایه خود به خرید خودرو روی آورده اند که به با توجه به عرضه کم و تقاضای بالا، این جریان منجر به تلاطم قیمتی در بازار شده است.

(جزییات بیشتر ) در این بین با توجه به کاهش نسبی قیمت دلار در بازار و ریزش حدود 2 تا 3 هزار تومانی طی روزهای گذشته، قیمت خودرو نیز به همان تناسب در بازار آزاد دستخوش تغییر شد.

افزایش 40 درصدی قیمت ها در یک ماه در این ارتباط سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه نوسانات ارزی تأثیر خود را بر کالاهای سرمایه ای از جمله خودرو می گذارد و موجب نابسامانی بازار و افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خودرو یک ماه 40 درصد گران شد؛ قطره چکانی کم شد

قیمت خودرو یک ماه 40 درصد گران شد؛ قطره چکانی کم شد