مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:552023-01-09اقتصادي

صالحی: مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان


معاون پژوهشی وزارت علوم از مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان خبر داد و گفت: رصد اشتغال 21هزار و 415 دانشجو و مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس  به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،  پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ایجاد نظام اطلاع رسانی و آگاهی ­بخشی به ذی­نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته ­های دانشگاهی به منظور شفاف ­سازی و آگاهی ­بخشی و همچنین رصد آمار و اطلاعات درخصوص رشته ­های آموزشی می ­تواند در کاهش نرخ بیکاری دانش ­آموختگان دانشگاهی موثر باشد.

بدین منظور پیمایش اشتغال فارغ ­التحصیلان دانشگاهی از سال 1397 در معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه رصد اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان یکی از برنامه های مهم در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور است، عنوان کرد: خوشبختانه با هماهنگی ها و پیگیری های صورت گرفته، فعالیت ها و اقدامات موثری صورت گرفته و آخرین آمار و اطلاعات نیز در گزارشی تدوین شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: بر اساس آمار سال 1401، تعداد 72 دانشگاه با پایش اطلاعات از 21415 دانشجو رصد اشتغال دانش آموختگان را انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان

صالحی: مشارکت 72 دانشگاه در طرح پایش وضعیت اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان