مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:502023-01-09بين الملل

اروپا تا کی با سوزِ زمستان خواهد ساخت؟/ چرا اروپایی ها هیزم می سوزانند؟


زمستانی که اروپا به آن پاگذاشته تا به آن شکلی که خود و دیگران می گفتند سخت و سرد نیست اما آیا آشیانه اروپایی ها در امتداد جنگ اوکراین برای همیشه با سوز سرما خواهد ساخت؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، زمستان سخت اروپا  برای بسیاری از ایرانی ها که دیپلمات هایشان در حال مذاکرات هسته ای همزمان با تحولات جنگ اوکراین بودند یک معنای خاص داشت؛ اینکه نیازمندی کشورهای اروپا به گاز روسیه یا دیگر دارندگان منابع گاز مانند ایران علاوه بر اینکه اروپایی های عضو ناتو را به نرمش مقابل  ولادیمیر پوتین  واخواهد داشت، آن ها را وادار خواهد کرد در مذاکرات برجامی از زیاده خواهی های خود دست بردارند.

با گذشت چند ماه، اوضاع آنچنان که پیش بینی می شد پیش نرفت تا اینکه یورو نیوز 28 دسامبر گذشته هفتم دی ماه خبر داد: بهای قرارداد آتی گاز طبیعی با سررسید ژانویه و فوریه 2023 در جریان معاملات صبح روز چهارشنبه بازار بین المللی هلند، به کمتر از 80 یورو در هر مگاوات ساعت رسید که به معنای بازگشت قیمت گاز به سطح آن در روزهای پیش از 24 فوریه(5 اسفند) و آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین است.

این خبر برای بسیاری به معنای عبور اروپایی ها از زمستان سخت بود؛ خبری که تحلیل و گمانه زنی ها و انتقادهای متعددی را به دنبال داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا تا کی با سوزِ زمستان خواهد ساخت؟/ چرا اروپایی ها هیزم می سوزانند؟

اروپا تا کی با سوزِ زمستان خواهد ساخت؟/ چرا اروپایی ها هیزم می سوزانند؟