مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:452023-01-09اقتصادي

اختصاص 1.2 میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی ساوه


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی گفت: امسال در مجموع یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار استانی برای احیای بناهای تاریخی اختصاص یافته که تاکنون این رقم محقق نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، مصطفی مرزبان ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر ساوه که با هدف تعیین تکلیف و احیای برخی بناهای بناهای تاریخی این شهر انجام شد، اظهار کرد: ما در اداره کل مرکز استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم اما برخی از نیازهای شهرستان ها از طریق استان قابل پیگیری است.

 وی بحث کبود نیروی انسانی را یکی از مهم ترین مشکلات این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: از سال 80 تا کنون مجوزی برای جذب نیرو در استان مرکزی انجام نشده و نیروی این سازمان از 150 نفر در سال 80 به 120 نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

  به گفته وی، این بدان معنی است که 30 نفر از بهترین نیروهای این سازمان در حوزه صنایع دستی، گردشگری و مرمت بازنشسته شده اند و متاسفانه جذب نیروی جایگزین آنان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه 40 نفر از این نیروها، نیروهای یگان حفاظت هستند، تصریح کرد: ما هم اینک در برخی شهرستان های استان نیروی مستقر نداریم اما با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه بودجه اقداماتی در جهت جذب نیرو برای این سازمان در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 1.2 میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی ساوه

اختصاص 1.2 میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی ساوه