مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 14:152023-01-09اقتصادي

1.5 میلیارد اختصاص یافته برای احیای بناهای تاریخی ساوه هنوز محقق نشده


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: امسال در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار استانی برای احیای بناهای تاریخی ساوه اختصاص یافته که تاکنون این رقم محقق نشده است.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: امسال در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار استانی برای احیای بناهای تاریخی ساوه اختصاص یافته که تاکنون این رقم محقق نشده است.

مصطفی مرزبان در جلسه شورای اسلامی شهر ساوه که با هدف تعیین تکلیف و احیای برخی بناهای تاریخی این شهر انجام شد، افزود: ما در مرکز استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم اما برخی از نیازهای شهرستانها از طریق استان قابل پیگیری است.

وی بحث کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین مشکلات این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: از سال 80 تا الان مجوزی جهت جذب نیرو در استان مرکزی انجام نشده است و نیروی این سازمان از 150 نفر در سال 80 به 120 نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

به گفته مرزبان، این بدان معنی است که 30 نفر از بهترین نیروهای این سازمان در حوزه صنایع دستی، گردشگری و مرمت بازنشسته شده اند و متاسفانه جذب نیروی جایگزین آنان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه 40 نفر از این نیروها، نیروهای یگان حفاظت هستند، تصریح کرد: هم اکنون در برخی شهرستان های استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.5 میلیارد اختصاص یافته برای احیای بناهای تاریخی ساوه هنوز محقق نشده

1.5 میلیارد اختصاص یافته برای احیای بناهای تاریخی ساوه هنوز محقق نشده