مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:202023-01-09اقتصادي

هشدار درباره کلاهبرداری از طریق ارائه چک


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: هنگام ثبت چک های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله دقت کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ عبداله چولکی با اعلام جزییات خبری مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید و فروش و ارائه چک به ارزش 38 هزار میلیارد تومان و در پی آن دستگیری سایر اعضای این شبکه در استان مازندران ضمن توصیه به شهروندان اظهار داشت: هنگام ثبت چک های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.

وی افزود: تا جایی که امکان دارد از دریافت چک های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزی وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک ها نیز هرچه سریع تر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در هنگام مراجعه به بانک ها به هیچ وجه چک خود را که شامل اطلاعات بانکی شما می باشد به افراد ناشناس نشان ندهید، گفت: مراقب کسانی که پیشنهاد دریافت چک شما به هر بهانه و پرداخت بهای آن را به صورت نقدی دارند باشید زیرا ممکن است پس از دریافت چک و سپس افزایش رقم آن از شما سو استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره کلاهبرداری از طریق ارائه چک

هشدار درباره کلاهبرداری از طریق ارائه چک