مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:152023-01-09اقتصادي

لایحه ساماندهی اشتغال مرزنشینان به مجلس رفت


با تصویب لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی در مجلس، زمینه تقویت و تامین معیشت و ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان، - مدیریت واردات کالا و مقابله با قاچاق کالا و ارز فراهم می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هیات دولت بهمن ماه سال گذشته، برنامه ملی تقویت کسب وکار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی را به تصویب رساند؛ مصوبه ای که به پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیات دولت مطرح شده بود.

اما تا قبل از تصویب این برنامه، اعتبارات و تسهیلات دولت در مناطق مرزنشین به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و مشخص و نظارت های ناقص، آنطور که باید جامعه هدف را پوشش نمی داد و مشکلات اقتصادی نیز معیشت مرزنشینان را دچار مشکل کرده بود اما به اعتقاد کارشناسان با تصویب این برنامه، گشایش زیادی در مناطق مرزی به ویژه مرزنشینان به وجود خواهد آمد.

سیدمحمد حسینی - معاون پارلمانی رییس جمهوری از ارائه لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با قید دو فوریت به مجلس خبر داده و می گوید: این لایحه به منظور تقویت اقتصاد مرزی، تامین معیشت مرزنشینان، مدیریت واردات کالا، کاهش قاچاق کالا و ارز، رونق گردشگری مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه ساماندهی اشتغال مرزنشینان به مجلس رفت

لایحه ساماندهی اشتغال مرزنشینان به مجلس رفت