مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 13:152023-01-09اقتصادي

بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر آموزش مهارتی دیدند


بر اساس گزارش ها در 9 ماهه سال 1401 بیش از یک میلیون و 319 هزار نفر ـ دوره آموزش مهارتی از سوی مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای ارائه شده و بیشترین آموزش دیدگان بخش خصوصی و مراکز آزاد فنی و حرفه ای را زنان تشکیل دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس مواد 107 و 108 قانون کار، در اجرای اهداف قانون اساسی و به منظور اشتغال مولد و مستمر جویندگان کار و بالا بردن دانش فنی کارگران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکانات آموزشی لازم را فراهم کند.

همچنین بر حسب نیاز و با توجه به استقرار نوع صنعت موجود در نقاط مختلف کشور برای ایجاد و توسعه مراکز کارآموزی پایه برای آموزش کارگران و کارجویان غیر ماهر، مراکز کارآموزی تکمیل مهارت و تخصص های موردی، مراکز تربیت مربی برای آموزش مربیان و مراکز کارآموزی خاص معلولین و جانبازان در سطوح مختلف مهارت اقدامات لازم را صورت دهد.

مطابق ماده 110 قانون کار، واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی به منظور مشارکت در امر آموزش کارگر ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز خویش مکلفند نسبت به ایجاد مراکز کارآموزی جواز کارگاه و یا بین کارگاهی، همکاری های لازم را با وزارت کار و امور اجتماعی به عمل آورند.

در ماده 111 قانون کار نیز به صراحت اعلام شده علاوه بر تشکیل مراکز کارآموزی توسط وزارت کار، آموزشگاه فنی و حرفه ای آزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر آموزش مهارتی دیدند

بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر آموزش مهارتی دیدند