مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 12:352023-01-09سياسي

جوکار: باید براساس تعامل مجلس و دولت چالش برنامه هفتم و بودجه رفع شود


رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: واقعیت این است که بودجه سنواتی برشی از برنامه پنج ساله است و مجلس بدون برنامه هفتم نمی تواند بودجه سال آتی را به تصویب برساند اما مجلس و دولت با تعامل برنامه هفتم و بودجه را به سرانجام خواهند رساند.

- رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: واقعیت این است که بودجه سنواتی برشی از برنامه پنج ساله است و مجلس بدون برنامه هفتم نمی تواند بودجه سال آتی را به تصویب برساند اما مجلس و دولت با تعامل برنامه هفتم و بودجه را به سرانجام خواهند رساند.

محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت تعامل دولت و مجلس برای به سرانجام رسیدن لایحه بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: برنامه ششم توسعه، سال گذشته به پایان رسید و برای یک سال تمدید شد و دیگر این اجازه وجود ندارد تا برنامه ششم برای سال آینده تمدید شود.

بودجه سنواتی نیز برشی یک ساله از برنامه پنج ساله است و باید بر اساس برنامه بسته شود.

وی با بیان اینکه اگر برنامه نداشته باشیم بودجه چگونه به تصویب برسد؟ اظهار کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی، برنامه توسعه نوشته می شود و بر اساس برنامه توسعه، بودجه سنواتی بسته می شود فلذا بودجه نویسی بدون برنامه پایه و اساسی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوکار: باید براساس تعامل مجلس و دولت چالش برنامه هفتم و بودجه رفع شود

جوکار: باید براساس تعامل مجلس و دولت چالش برنامه هفتم و بودجه رفع شود