مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 11:302023-01-09اقتصادي

افتتاح 6 طرح کشاورزی در سفر هیات دولت به یزد


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان یزد از افتتاح شش طرح بخش کشاورزی با سرمایه گذاری افزون بر سه هزار میلیارد ریال در سفر آینده رییس جمهور و هیات دولت به استان خبر داد.

- محمد علی حاتمی زاده در گفت وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح ها شامل افتتاح یک واحد تولید فرآورده های لبنی در ابرکوه، مرتعداری و پرورش شتر در اردکان، یک واحد پرورش بلدرچین در اشکذر، اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح یکهزار هکتار در سطح استان، طرح توسعه یک واحد مرغ تخمگذار و یک باب گلخانه تولید نشاء محصولات سبزی و صیفی در مهریز است که با افتتاح آنها زمینه اشتغال قریب به 200 نفر فراهم می شود.

وی در مورد این طرح ها اظهار کرد: شرکت داربو لبن ابرکوه در مساحت 25 هزار مترمربع با ظرفیت تولید سالانه 9800 تن انواع فراورده های لبنی و اشتغال 105 نفر در جریان سفر هیات دولت به استان افتتاح خواهد شد که در این واحد سالانه 5500 تن پنیر سفید uf، یکهزار تن انواع پنیر لاکتیکی، یکهزار تن انواع شیر خشک، 800 تن پودر آب پنیر و 1500 تن انواع خامه و پودر کنستاتتره پروتیینی شیر تولید می شود.

حاتمی زاده در مورد طرح مرتعداری و پرورش شتر تاشک کویر نیز گفت: این طرح شامل ظرفیت شغلی 30 نفر است که در زمینه پرورش شتر دارای 500 نفر شتر مولد و یکهزار هکتار مرتع دست کاشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح 6 طرح کشاورزی در سفر هیات دولت به یزد

افتتاح 6 طرح کشاورزی در سفر هیات دولت به یزد