مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 11:102023-01-09اقتصادي

راه آهن رشت-آستارا با یا بدون حضور روسیه تکمیل می شود


معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت با وجود انجام مذاکرات با روسیه و آذربایجان برای مشارکت در تکمیل خط ریلی رشت-آستارا، این پروژه را چه با حضور روسیه و چه بدون حضور این کشور تکمیل می کنیم تا در جهت افزایش ترانزیت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

- راه آهن "رشت-آستارا" با یا بدون حضور روسیه تکمیل می شود معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت با وجود انجام مذاکرات با روسیه و آذربایجان برای مشارکت در تکمیل خط ریلی رشت-آستارا، این پروژه را چه با حضور روسیه و چه بدون حضور این کشور تکمیل می کنیم تا در جهت افزایش ترانزیت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه آهن رشت- آستارا از پروژه های اولویت دار ریلی کشور است که سه روش تامین منابع از طریق روسیه، فاینانس داخلی و تهاتر نفت برای آن در نظر گرفته شده و باید دید با توجه به تاکید مسئولان، درنهایت با کدام روش تکمیل خواهد شد.

برای تکمیل راه آهن رشت- آستارا هزینه 800 میلیون یورویی برآورد شده و با توجه به اظهار تمایل روسیه برای مشارکت در تکمیل این پروژه ریلی به عنوان حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال- جنوب، جلسات مشترکی از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی برای حضور و سرمایه گذاری مسکو در این پروژه برگزار شده است تا هم تامین اعتبار انجام شود و هم پیشرفت این طرح بزرگ و مهم سرعت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن رشت-آستارا با یا بدون حضور روسیه تکمیل می شود

راه آهن رشت-آستارا با یا بدون حضور روسیه تکمیل می شود