مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 11:102023-01-09بين الملل

بولسونارو تحریک به شورش را از دفترچه آموزشی ترامپ مشق کرده است


نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، یورش حامیان رییس جمهور سابق برزیل به ساختمان های دولتی این کشور را با شورش ششم ژانویه 2021 در آمریکا مقایسه و خواستار استرداد او به برزیل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، حامیان ژائر بولسونارو، رییس جمهور سابق برزیل در تلاش برای بازگرداندن او به قدرت، به ساختمان کنگره ملی این کشور یورش برده و شهرهای برزیل را به آشوب کشانده اند؛ در این بین، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از دوبت جو بایدن، رییس جمهور این کشور خواسته اند تا بولسونارو را از فلوریدا به برزیل مسترد کنند! حامیان بولسونارو با گذر از موانع امنیتی، از دیوارها بالا رفته و به ساختمان کنگره ملی، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری برزیل واقع در برازیلیا، پایتخت این کشور یورش بردند؛ اتفاقاتی خشونت آمیزی که یادآور شورش ششم ژانویه 2021 و یورش حامیان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور است.

بر اساس گزارش ها، رییس جمهور راست گرای افراطی سابق برزیل پیش از مراسم تحلیف لوییز ایناسیو لولا داسیلوا، رییس جمهور جدید این کشور که اول ژانویه به طور رسمی آغاز به کار کرد، به فلوریدا گریخت.

بولسونارو هم اکنون خانه ای نزدیک دیزنی ورلد در جنوب اورلاندو اجاره کرده و انتظار می رود دست کم یک ماه در آمریکا بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بولسونارو تحریک به شورش را از دفترچه آموزشی ترامپ مشق کرده است

بولسونارو تحریک به شورش را از دفترچه آموزشی ترامپ مشق کرده است