مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 10:452023-01-09پزشكي

افزایش بیماری های تنفسی در همدان


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش روند بیماران سرپایی و بستری با علائم بیماری های تنفسی در استان خبر داد و گفت: موردی از ابتلا به زیرسویه جدید اُمیکرون در همدان تشخیص داده نشده است.

- علیرضا توقیری در گفت وگو با ایسنا، پیرامون وضعیت شیوع بیماری های تنفسی شامل کووید19، آنفلوآنزا و سرماخوردگی در استان همدان اظهار کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی با علائم بیماری های تنفسی رو به افزایش است و موارد بستری نیز با یک شیب ملایم که قابل توجه نیست، روند رو به رشدی دارد.

وی در رابطه با وضعیت پیک در بیماری های تنفسی، توضیح داد: این شرایط به گونه ای است که در ابتدا آمار بیماران سرپایی افزایش پیدا می کند، پس از آن و از حدود سه هفته بعد تعداد موارد بستری بیشتر می شود و مجدد از سه هفته بعد، موارد مرگ و میر بالاتر می رود.

توقیری خاطرنشان کرد: کارشناسان در رابطه با این سویه می گویند که اغلب بیماران، شرایط سخت بیماری را تجربه نمی کنند اما قدرت انتشار آن، یک به 15 است یعنی هر یک نفر، 15 نفر را بیمار می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: با توجه به پیش بینی های انجام شده، اوج پیک بیماری های تنفسی را در استان داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیماری های تنفسی در همدان

افزایش بیماری های تنفسی در همدان