مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:452023-01-09اجتماعي

/گزارش/ گرین؛ گنجینه ی گونه های گیاهان دارویی


لرستان با وجود اقلیم متفاوت، آب وهوای مناسب و متنوع و اراضی مستعد یکی از مناطق مناسب برای کشت و پرورش گیاهان دارویی است.

- گَرین از رشته کوه های مهم غرب ایران است که بیشتر مساحت آن در شمال لرستان قرار دارد، بیش از 500 گونه گیاهی در این منطقه وجود دارد.

در این منطقه گونه های گیاهی متنوعی مانند بلوط، زالزالک، گلابی وحشی و گیاهان مرتعی شاخصی مانند موسیر و گونه های گیاهی دارویی همچون آویشن، سمسا، مخالسه، موسیر، مفرا، کاله، جوشن، ریواس، کنگر خوراکی، قلرج و کما رشد دارند.

شرایط اقلیمی متفاوت موجب شده گیاهان طبی و دارویی در لرستان رشد کنند و با داشتن رویشگاه های گیاهی مرتعی و جنگلی متنوع این استان از جمله گرین، اشترانکوه، سفیدکوه و .

جایگاه ارزشمندی در تولید انواع گیاهان طبی و دارویی داشته باشد.

پتانسیل گیاهان دارویی لرستان می تواند تحولی در کشور ایجاد کند دکتر یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت لرستان در بخش های مختلف اظهار کرد: لرستان در بحث گردشگری، بیش از 5000 آثار باستانی دارد و در زمینه های منابع طبیعی و تفریحی، استانی کم نظیر است.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه گردشگری سلامت، ظرفیت های کم نظیری همچون آب ِگرم نورآباد، طبیعت بکر و وجود بیش از 800 تا 900 گونه گیاهی در کوه گرین را دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

/گزارش/ گرین؛ گنجینه ی گونه های گیاهان دارویی

/گزارش/ گرین؛ گنجینه ی گونه های گیاهان دارویی