مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:452023-01-09حوادث

سفر بی بازگشت مهمانان سیبری/ بفرمایید غذای ویژه سرآشپز!


اگرچه شکار پرندگان مهاجر در تالاب و زیستگاه های مازندران کمتر شده است اما همچنان شکارچیان در کمین گونه های نادر و مسافران سیبری هستند تا سود به جیب بزنند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- علیرضا نوری کجوریان: همه چیز از یک سفر در پاییز و آغاز مهاجرت ها شروع می شود، دلهره دوستداران حیات وحش هم از همان زمان بیشتر می شود.

این فاجعه هر ساله تکرار می شود و انگار قصد تمام شدن ندارد.

دیدن پرندگان بال وپر بسته و فروش آن در پیشخوان مغازه ها دل آدم را به درد می آورد، پرندگان زیبایی که از سرمای سیبری خودشان را نجات داده اند اما از چنگال شکارچیان نتوانستند جان سالم به در برند.

پلیکان ها، اردک، حواصیل، مرغابی، غاز، لک لک ها، چنگر، قوها و گونه های دیگری که هزاران هزار کیلومتر پرواز کرده اند تا چند روزی مهمان طبیعت مازندران باشند اما گویی میزبانان خوبی برایشان نبوده و نیستیم و هرسال شمارشان کمتر می شود.

از انبوه ها تالاب ها و زیستگاه هایی که وجود دارد مستقیم میانکاله و یا ازباران و سرخ رود در محمودآباد را انتخاب می کنند، به گمانشان این جا و در این مناطق آسایش بیشتری دارند اما ناباوران با شلیک یک گلوله و یا گرفتارشدن در تورهای هوایی و زمینی سر از سلاخ خانه ها در می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بی بازگشت مهمانان سیبری/ بفرمایید غذای ویژه سرآشپز!

سفر بی بازگشت مهمانان سیبری/ بفرمایید غذای ویژه سرآشپز!