مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 08:402023-01-09سياسي

عدم برگزاری آزمون وکالت 1401 تخلف از قانون است


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: عدم برگزاری آزمون وکالت 1401 تخلف از قانون است و نیازسنجی منطقه ای در آزمون سردفتری قابل قبول نیست.

- حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر ، در واکنش به این سوال که با توجه به مواد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، نهادهای مسئول در جذب وکیل مانند کانون های وکلا موظفند سالانه با برگزاری آزمون با مکانیزم جدید به جذب وکیل بپردازند و از سوی دیگر به دلیل تعویق یک ساله برگزاری آزمون وکالت این نهاد موظف است آزمون دیگری را امسال برگزار نماید، اما ظاهراً آن طور که مسئولان اسکودا بیان کرده اند این نهاد بنایی به برگزاری آزمون جذب وکیل برای امسال ندارند، گفت: ما قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کردیم، اما متأسفانه هم مرکز وکلا و هم کانون وکلا آمدند ایراداتی و ابهاماتی را به آن وارد کردند و بحث نمره تراز و نمره خام را مطرح کردند.

وی متذکر شد: از این رو، مجلس به دلیل اینکه همه بهانه ها را بردارد، مبادرت به استفساریه کرد و صریحاً بیان کرد که منظور ما، نمره تراز است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال ما به خاطر مراجعات بسیار فارغ التحصیلان رشته حقوق و کسانی که می توانند در این آزمون شرکت کنند، متوجه شدیم که برای دور زدن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم برگزاری آزمون وکالت 1401 تخلف از قانون است

عدم برگزاری آزمون وکالت 1401 تخلف از قانون است