مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 04:202023-01-09بين الملل

کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه حل جنگ است


هنری کیسینجر در کتاب جدیدش نوشته است، لغو نامزدی اوکراین برای عضویت در ائتلاف ناتو و اتخاذ وضعیت بی طرف از سوی این کشور به درگیری با روسیه پایان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هنری کیسینجر ، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی در دولت های اسبق آمریکا در کتاب جدید خود گفته است، بی طرف شدن وضعیت اوکراین راه پایان دادن به درگیری این کشور با روسیه است.

بر اساس بررسی نشریه فارین افِرز از کتاب جدید هنری کیسینجر تحت عنوان رهبری: شش درس استراتژی جهانی ، این وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اشاره می کند: اگر اوکراین به ائتلاف ناتو بپیوندد، مرزهای این بلوک در 500 کیلومتری مسکو قرار می گیرد و این روسیه را از عمق استراتژیکی که همیشه به روی آن حساب باز کرده، محروم می کند.

مشاور امنیت ملی دولت اسبق آمریکا همچنین متذکر می شود، راه حل جنگ فعلی در اوکراین یک اوکراین بی طرف است.

به نوشته فارین افرز، کیسینجر معتقد است که روسیه دست کم تا چند دهه با نفوذ باقی خواهند ماند اما این کشور به دلیل گستردگی خاکش و فقدان پتانسیل دفاعی در جغرافیایش درگیر یک احساس عدم امنیت پایدار که ریشه های عمیق در تاریخش دارد خواهد بود.

ماه اوت گذشته، کیسینجر توصیه به پایان دادن به جنگ اوکراین با مذاکرات کرده و گفته بود که به طول انجامیدن جنگ در این کشور ممکن اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه حل جنگ است

کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه حل جنگ است