مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 22:102023-01-08بين الملل

پس از پیوستن فنلاند به ناتو، تسلیحات اتمی را در خاکمان نمی پذیریم


وزیر امور خارجه فنلاند امروز در سخنانی تصریح کرد: پس از پیوستن فنلاند به ناتو، تسلیحات هسته ای در خاک هلسینکی مستقر نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پکا هاویستو (Pekka Haavisto) وزیر امور خارجه فنلاند امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: پس از پیوستن به ناتو، سلاح هسته ای در خاک فنلاند قرار نخواهد گرفت.

وزیر امور خارجه فنلاند در این خصوص ادامه داد: فنلاند در هنگام درخواست عضویت در ناتو پیش شرطی را ارائه نکرده است؛ زیرا نمی خواهد دامنه فعالیت های خود را محدود کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه چندی پیش در سخنانی خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که اگر سوئد و فنلاند به تعهداتشان پایبند باشند، آنکارا نیز در ارتباط با عضویت این 2 کشور در ناتو موافقت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد که برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گام های زیادی باید از سوی این دو کشور برداشته شود و لذا هیچ الزام زمانی پیرامون این موضوع وجود ندارد.

وی چندی پیش در نشست خبری مشترک با توبیاس بلیسترم همتای سوئدی خود در آنکارا گفته بود: سوئد نشان داده است که خواهان توسعه روابط با ترکیه است و ما این مسئله را ارزشمند می دانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از پیوستن فنلاند به ناتو، تسلیحات اتمی را در خاکمان نمی پذیریم

پس از پیوستن فنلاند به ناتو، تسلیحات اتمی را در خاکمان نمی پذیریم