مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 21:302023-01-08بين الملل

استولتنبرگ: زمان موافقت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو فرا رسیده است


دبیرکل ناتو خواستار موافقت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد و گفت که زمان موافقت ترکیه فرا رسیده است.

- دبیرکل ناتو خواستار موافقت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد و گفت که زمان موافقت ترکیه فرا رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو امروز یکشنبه در سخنانی گفت: زمان آن رسیده است که ترکیه با درخواست سوئد و فنلاند موافقت کند که به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بپیوندند.

استولتنبرگ درخواست موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را در حالی مطرح کرده که نخست وزیر سوئد امروز اعلام کرد که ترکیه در ازای موافقتش با پیوستن سوئد به ناتو، چیزهایی را مطالبه می کند که ما نمی توانیم آنها را برآورده کنیم .

ترکیه که از سال 1952 عضو ناتو است، تنها کشوری می باشد که از این پیشنهادات حمایت نمی کند.

تاکنون، استکهلم و هلسینکی مذاکراتی را با آنکارا برگزار کرده اند تا نگرانی های ترکیه را مرتفع و ثابت کنند که از گروه های تروریستی از جمله پ.

ک.

ک حمایت نمی کنند، اما مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت که سوئد و فنلاند هنوز به تمامی تعهداتشان بر اساس توافقی که به پیوستنشان به ناتو منجر می شود، عمل نکرده اند و باید گام های مستحکمی بردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استولتنبرگ: زمان موافقت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو فرا رسیده است

استولتنبرگ: زمان موافقت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو فرا رسیده است