مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 21:002023-01-08حوادث

مسمومیت 21 شهروند جهرمی با مونوکسید کربن


رییس مرکز فوریت های پزشکی جهرم گفت: در سال جاری، 21 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، محمد رضا خوشرو با اشاره به مسمومیت های ناشی از گاز مونو کسید کربن در جهرم گفت: در سال جاری، 21 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ثبت شده که 16 مورد به دلیل حال وخیم روانه بیمارستان شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی جهرم با بیان اینکه در سال گذشته نیز در جهرم، 29 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سامانه سازمان اورژانس 115، به ثبت رسیده است، افزود: خوشبختانه در سال جاری و سال 1400 موارد فوتی ناشی از مسمومیت وجود نداشته است.

وی با بیان این مطلب که نصب نادرست دودکش بخاری گازی و روشن کردن آتش در چادر به ترتیب از عوامل اصلی این مسمویت ها در سال جاری و گذشته بوده است، گفت: باوجود هشدارهای داده شده، اغلب موارد گزارش شده مسمومیت در روستاها و حومه شهرستان به خاطر روشن کردن آتش در چادر بوده و بیشتر مسمومیت ها در شهر به دلیل نصب نادرست دودکش بخاری گازی گزارش شده است.

به گفته خوشرو، مونوکسید کربن از سوختن ناقص مواد دارای کربن حاصل می شود و زمانی که اکسیژن کافی در محیط وجود نداشته باشد سوختن کامل انجام نشده و به جای دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت 21 شهروند جهرمی با مونوکسید کربن

مسمومیت 21 شهروند جهرمی با مونوکسید کربن