مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 20:402023-01-08اقتصادي

رفع تعهد ارزی موجب تسهیل صادرات سیب آذربایجان غربی می شود


جانشین سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: رفع موانع تعهدات ارزی موجب تهسیل و افزایش صادرات سیب از استان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود مظلومی عصر یکشنبه در جلسه برنامه ریزی به منظور رفع موانع و چالش های صادرات سیب استان با امسال نزدیک یک میلیون و 122 هزار تن سیب در استان تولید شده است، افزود: از این میزان 305 هزار تن به صورت سیب صنعتی جذب کارخانجات استان شده، 82 هزار تن به صورت تازه خوری و نزدیک 740 هزار تن نیز در سردخانه ها ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 450 هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است، افزود: برای صادرات این میزان سیب در سردخانه های استان باید زمینه رفع موانع صادراتی با همراهی و همکاری تمام دستگاه های اجرایی ذیربط در استان فراهم شود.

مظلومی مشکلات مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات را از مهمترین موانع صادرات سیب استان برشمرد و گفت: باید زمینه رفع موانع تعهدات ارزی صادرکنندگان به خصوص در زمینه سیب فراهم شود.

آذربایجان غربی آزمایشگاه های مجهز صدور گواهی های سلامت ندارد وی نبود آزمایشگاه های مجهز در استان برای صدور گواهی های سلامت، اصلاح شاخص های بسته بندی برای محصولات کشاورزی، مشکل صادرات از مسیرهای دریایی و نبود مقدار کافی کشتی برای حمل به مقصد، مشکل تهاتر سیب با موز را مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تعهد ارزی موجب تسهیل صادرات سیب آذربایجان غربی می شود

رفع تعهد ارزی موجب تسهیل صادرات سیب آذربایجان غربی می شود