مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 18:052023-01-08ورزشي

آخرین وضعیت ثبت سند ورزش زورخانه ای به نام آذربایجان


رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای درباره آخرین وضعیت سند فرهنگ پهلوانی، بازی های سنتی زورخانه ای، ورزش و کشتی به نام کشور جمهوری آذربایجان، - توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرعلی باران چشمه در مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد داخلی و بین المللی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقابل ورزشکاران صهیونیستی از مبارزه امتناع کردند، اظهار کرد: این ورزشکاران در عرصه قهرمانی و پهلوانی جزء برجستگان هستند و از مدالی اثرگذار و هدایا و جوایز گذشتند تا نشان دهند برای احقاق حق مظلوم، همراه مردم فلسطین هستند.

وی درباره ثبت پرونده فرهنگ پهلوانی، بازی های سنتی زورخانه ای، ورزش و کشتی به نام کشور آذربایجان در سازمان جهانی یونسکو، اظهار کرد: در سال 91 آیین ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به نام ایران ثبت یونسکو شده است و سند آن در دفتر ما قرار دارد اما در سال جاری کشور آذربایجان عنوان فرهنگ پهلوانی و جوانمردی را ثبت کرد در حالی که ما از قبل به متولیان امر که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود اعلام کردیم اما آقایان گفتند جای نگرانی نیست ولی متاسفانه این کار انجام شد.

وی افزود: طی یک نامه سرگشاده به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز وزارت ورزش و یونسکو نیز اعلام کردیم که این اتفاق باید پیگیری شود و مانع از آن شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت ثبت سند ورزش زورخانه ای به نام آذربایجان

آخرین وضعیت ثبت سند ورزش زورخانه ای به نام آذربایجان