مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 16:402023-01-08بين الملل

ترکیه ناامن برای پناهجویان؛ اخراج 1028 مهاجر در روزهای نخست ژانویه


اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده در نخستین روزهای سال نوی میلادی صد ها پناهجو از این کشور اخراج شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده که در نخستین روزها از سال نوی میلادی  صد ها پناهجو از این کشور اخراج شده اند.

به نوشته روزنامه دیلی صباح ریاست اداره مهاجرت ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشورهمچنین از ورود 1889 مهاجرغیرقانونی در پنج روز نخست سال 2023 جلوگیری کرده است.

بر اساس اعلام مقامات ترکیه، در مجموع 20497 مهاجر غیرقانونی در مراکز نگهداری برای بازگشت به کشورهای خود همچنان به سر می برند.

  بر اساس این گزارش، شمار مهاجران غیرقانونی اخراج شده از ترکیه در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 149 درصد افزایش یافته و به 97 هزار و 448 نفر رسیده است.

در حالی که تدابیر امنیتی در مرزها برای مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی افزایش یافته، مهاجران که به طور غیرقانونی وارد ترکیه می شوند از طریق پروازهای چارتر اخراج می شوند.

اخیرا 227 مهاجر غیرقانونی از افغانستان که در بازداشت بودند به به فرودگاه استانبول آورده شدند و پس از بررسی های امنیتی  به کشور خود بازگشتند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور و مقامات ارشد ترکیه بارها به این موضوع اشاره کرده اند که ترکیه هیچگونه تعهدی برای پناهگاه امن برای پناهجویان افغان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه ناامن برای پناهجویان؛ اخراج 1028 مهاجر در روزهای نخست ژانویه

ترکیه ناامن برای پناهجویان؛ اخراج 1028 مهاجر در روزهای نخست ژانویه