مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 12:352023-01-08دانش

تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در دانشگاه آزاد


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در مرکز رشد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرانک عالی، دانشجوی دکتری تخصصی ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در مرکز رشد دانشگاه شد.

عالی با بیان اینکه گوشت سفید و قرمز حلال و فرآورده های آنها مانند سوسیس و کالباس از اقلام پرمصرف خوراکی در ایران هستند و آگاهی از ترکیب و مشخصات فرآورده های گوشتی از لحاظ کیفیت و مرغوبیت اهمیت زیادی دارد، گفت: امروزه با توجه به افزایش روزافزون قیمت گوشت و فرآورده های گوشتی، تقلبات در صنایع و فرآورده های گوشتی مانند استفاده از گوشت های نامرغوب و تاریخ گذشته و حتی استفاده از گوشت سایر حیوانات به جای گوشت گاو و گوسفند محتمل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال تقلب در واردات این فرآورده ها وجود دارد، این کیت می تواند گوشت 25 حیوان مختلف را همزمان در این فرآورده ها نشان دهد، به طوری که فرآورده مورد نظر از کدام حیوانات یا گوشت و چه ماده ای از آن حیوانات درست شده است.

عالی اظهار کرد: با طراحی و ساخت سامانه آزمایشگاهی ردیابی و شناسایی گوشت و فرآورده های گوشتی از طریق واکنش های زنجیره ای پلی مراز (PCR) می توان انواع مختلف گوشت به کار رفته در فرآورده های گوشتی شامل کلیه غذاها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در دانشگاه آزاد

تولید کیت تشخیص تقلبات گوشتی در دانشگاه آزاد